Promocja marki innowacyjnych MŚP – nabór 2 w 2025

Promocja marki innowacyjnych MŚP – nabór 2 w 2025

FUNDUSZE EUROPEJSKIE DLA NOWOCZESNEJ GOSPODARKI

Działanie 02.25 Promocja marki innowacyjnych MŚP

Celem działania jest wzrost konkurencyjności polskich przedsiębiorstw sektora MŚP poprzez internacjonalizację ich działalności gospodarczej. Wsparcie skierowane zarówno dla początkujących eksporterów, jak i przedsiębiorstw z wieloletnią tradycją w tym obszarze, posiadających innowacyjny produkt/usługę, prowadzących samodzielną działalność badawczo-rozwojową, lub które zakupiły/wdrożyły odpowiednie rozwiązania innowacyjne.

Celem realizacji poddziałania jest udzielenie wsparcia przedsiębiorcom uczestniczącym w branżowych programach promocji. Przedsiębiorstwa mogą skorzystać z różnych, indywidualnie dopasowanych narzędzi wsparcia internacjonalizacji: indywidualne misje wyjazdowe, udział w targach w charakterze wystawcy, czy działania marketingowe.

KTO MOŻE ZŁOŻYĆ WNIOSEK O DOFINANSOWANIE?

O dofinansowanie w ramach konkursu mogą ubiegać się mikro, mali lub średni przedsiębiorcy.

Co do zasady:

Mikroprzedsiębiorstwo – zatrudnia nie więcej niż 10 osób,
Małe przedsiębiorstwo – zatrudnia od 10 do 49 osób,
Średnie przedsiębiorstwo – zatrudnia od 50 do 249 osób.

Z następujących branż:

  • Sektor medyczny i farmaceutyczny
  • Sektor budowy i wykańczania budowli
  • Sektor elektroniki profesjonalnej, mikroelektroniki i fotoniki
  • Sektor zielonych technologii (w tym OZE, GOZ)
  • Sektor IT/ICT
  • Sektor przemysłu kreatywnego
  • Sektor kosmetyczny
  • Sektor maszyn i urządzeń
  • Sektor meblarski
  • Sektor motoryzacyjny
  • Sektor pojazdów szynowych
  • Sektor statków specjalistycznych, jachtów i łodzi
  • Sektor wysokich technologii w obszarze bezpieczeństwa i towarów podwójnego zastosowania
  • Sektor lotniczo-kosmiczny
  • Sektor spożywczy

NA CO MOŻNA PRZEZNACZYĆ ŚRODKI?

  • koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa przedsiębiorstwa w danych targach lub danej wystawie;
  • koszty rezerwacji powierzchni wystawienniczej,
  • koszty podróży służbowych pracowników uczestniczących w targach lub misjach gospodarczych poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej;
  • koszty organizacji pokazów, prezentacji i degustacji w zakresie promocji marki produktowej zorganizowanych podczas misji gospodarczej;
  • koszty przygotowania i przeprowadzenia kampanii promocyjnej w związku z udziałem w targach i organizacją wyjazdowych misji gospodarczych;
  • koszty pośrednie (7% kwalifikowalnych bezpośrednich kosztów projektu).

JAKIE SĄ KWOTY WSPARCIA?

Poziom dofinansowania:

  • do 85% dla kosztów podróży służbowych,
  • do 50 % dla pozostałych kosztów

TERMINY:

Ogłoszenie konkursu: 02.10.2025

Rozpoczęcie naboru wniosków: 05.11.2025-08.01.2026

Jeśli jesteś przedsiębiorcą kwalifikującym się do projektu wsparcie MŚP w promocji marek innowacyjnych – nie czekaj! Skontaktuj się z nami!

Chcesz dowiedzieć się więcej?

napisz do nas biuro@foresightgroup.pl